Engasjert barnehagelærer søkes til Brattås Barnehage AS

Arbeidsgiver: Brattås Barnehage AS

Adresse: Brattåsveien 64, 3140 Nøtterøy

Hjemmeside: https://bbhg.no

Brattås barnehage AS er en privat barnehage med åtte avdelinger som startet opp i 2011 beliggende på Nøtterøy i Vestfold.

Barnehagen er en nytenkende og spennende barnehage som har varierte typer avdelinger som er godt tilrettelagt for barn og ansatte. Litt over 12% av personalet er menn. Vi jobber aktivt og systematisk med å være en helsefremmende barnehage med fokusområder som Lek, livsmestring, helse og bærekraftig utvikling.

Færder kommune har en egen satsning på BTI(bedre tverrfaglig innsats) der spesialpedagog i alle barnehager er en av tiltakene for å jobbe forebyggende og systematisk med inkludering og mestring for alle barn. Vi har en 100% spesialpedagog som jobber systematisk på system og individnivå i samarbeid med det øvrige personalet.

Vi jobber målrettet med et godt arbeidsmiljø hvor fokus handler om å mestre og å være en viktig positiv forskjell for barn, foreldre og kollegaer. Vi vil være verdens beste arbeidsplass og barnehage og det krever engasjerte ansatte.

Vil du være med å videreutvikle Brattås barnehage?

Fra 01.01.22 har vi to ledige barnehagelærer vikariater.

De ene vikariatet er fra 01.01.22-31.07.22 med mulighet for forlengelse, og det andre er fra 01.01.22 - 31.07.23.

Vi ser etter deg som brenner for barnehagefaget, er reflekterende og åpensindig, er engasjert i både profesjonen og i arbeidsplassen og har et indre ønske om å gjøre en forskjell til barnets beste.

Du er en barnehagelærer som setter barnet først og bruker aktivt din barnehagelærer kompetanse i å fremme barnets rett til lek i barnehagehverdagen. Du bruker faget ditt aktivt og bevisst i møte med barn, foreldre og kollegaer samtidig som du er lærevillig og engasjert til fellesskapets beste.

Vi krever at du har godkjent barnehagelærerutdannelse (førskolelærerutdannelse) og behersker norsk muntlig og skriftlig (minimum norskprøve 3).

Krav til kompetanse

• Minimum bachelorgrad barnehagelærer
  • Behersker norsk muntlig og skriftlig

Arbeidsoppgaver:

• Støtte, veilede og motivere det øvrige personalet i det pedagogiske/metodiske arbeidet
  • Planlegge, gjennomføre, dokumentere og evaluere pedagogisk arbeid i tråd med barnehageloven og andre relevante styringsdokumenter
  • Tilrettelegge for godt samarbeid med foreldre og foresatte
  • Dele kunnskap om barns læring og utvikling og bidra til kompetanseheving i barnehagen
  • Utarbeide didaktiske planer i tråd med årsplan og rammeplan for barnehagen.
  • Bidra i planlegging,gjennomføring og evaluering av den daglige virksomheten samt planlegging og gjennomføring av foreldresamtaler
  • Medansvar for pedagogisk og administrativ ledelse og drift av avdeling
  • Delta aktivt i endrings og utviklingsarbeid og bidra til at barnehagen er en lærende organisasjon

Ønsket kompetanse

• Småbarnspedagogikk
  • Erfaring fra arbeid i barnehage som barnehagelærer
  • Gode IKT ferdigheter
  • Gjerne videreutdanning innenfor barnehagepedagogikk

Personlige egenskaper

• Ansvarsbevisst
  • Stå på vilje
  • Engasjert
  • Systematisk og strukturert i jobbutførelsen
  • Kreativ
  • Gode samarbeidsevner
  • Løsningsfokusert og positiv
  • Endringsvillig
  • Initiativrik

Vi kan tilby:

• En flott gjeng med engasjerte og hyggelige kollegaer
  • Et flott nærområde med umiddelbar tilgang til naturen og bøkeskog
  • Mulighet for videreutdanning
  • Ulike trivselstiltak i hverdagen og invitasjoner til sosiale arrangementer utenom arbeidstid
  • Systematisk veiledning for nyutdannede barnehagelærere
  • Lønn etter PBL(Private barnehagers landsforbund) sin tariffavtale

Søknad med CV sendes til jobb@bbhg.no og merkes "søknad barnehagelærer".

Spørsmål om stillingen kan rettes til

Stig Andre Kragnes, Daglig leder Tlf: 48 25 23 23

Annette Davidsen, Ass. Daglig leder Tlf: 97 50 85 11