Engasjert, motivert og leken Pedagogisk leder til Billingsta Barnehage

Billingstad

Billingstad Barnehage er en privat barnehage med 82 barn og 23 ansatte. Barnehagen ligger landlig til, med flotte turmuligheter rett utenfor døren og med kort vei til togstasjon. Vi har eget leirsted med lavvo i et naturreservat en kort gåtur fra barnehagen. Barnehagen har romslige og lyse lokaler, samt stor utelekeplass rammet inn av natur. Vårt hovedfokus ligger på lek og barns fysiske & psykiske helse og vi jobber for at barna i vår barnehage skal få gode verktøy til å møte den verden de vokser opp i. Vi setter hvert barn i fokus.

Søknadsfrist: 28. april

Søker deg som sammen med vårt team vil skape den beste hverdagen for barna i vår barnehage.

Vi tilbyr:

Barnehagen ligger flott til med unike muligheter for uteaktiviteter, både innenfor og utenfor vår lekeplass. Hos oss vil du møte en personalgruppe som er faglig oppdaterte, dynamisk og i stadig utvikling. Vi har et meget godt miljø med mye humor og glede i hverdagen. Mange ansatte som trives og har vært hos oss i mange år, og vi gleder oss over hver ny ansatt som bidrar til noe nytt i vår personalgruppe. Vi har fokus på lek og barns fysiske & psykiske helse.

• Et inkluderende og godt arbeidsmiljø preget av samhold, humor og glede
  • En meningsfull, utfordrende og spennende jobb i et fagmiljø preget av høy kompetanse
  • Et avdelingsteam som samarbeider godt og har mye å tilby.
  • Høy grad av involvering og medvirkning av alle ansatte.
  • God pensjonsavtale med mulighet for AFP
  • PBLs hovedavtale og hovedtariffavtale.
  • Konkurransedyktig lønn på nivå med Asker Kommune. Dette betyr grunnlønn som i dag ligger kr 50 000,- over garantilønn for KS-områdets tariffavtale
  • Nettverk med veiledning for alle nyutdannede barnehagelærere
  • Stabil ledelse og stab
  • Trenings tilskudd
  • Romslige avdelingsbudsjett
  • Lavvo og gapahuk i gåavstand fra barnehagen.

I vår barnehage jobber vi hele tiden for å ha barnets beste i fokus. For å lykkes ned dette må du som pedagogisk leder jobbe systematisk med å bygge gode relasjoner til alle barna og legge til rette for et trygt og godt barnehage miljø.

• Arbeide i tråd med barnehagens planer, filosofi og målsettinger
  • Sikre kvalitet og skape eierskap til barnehagens visjon og mål
  • Ansvar for å sørge for et trygt og godt miljø for alle barn
  • Omsorg for det enkelte barnet og barnegruppen
  • Delta aktivt i lek og aktiviteter sammen med barna
  • Planlegge, gjennomføre, dokumentere, og evaluere det pedagogiske arbeidet i barnehagen
  • Holde deg faglig oppdatert og dele faglig kunnskap med kollegaer
  • Lede og veilede ditt team

Kvalifikasjoner:

• Utdannet barnehagelærer/førskolelærer
  • Søkere med annen pedagogisk utdanning, kan vurderes til midlertidig stilling, dersom vi ikke får kandidater med barnehagelærerutdanning.
  • Hvis utdannelse fra utlandet; godkjent fra Nokut
  • Gode norskferdigheter muntlig og skriftlig. Er du søker fra land utenfor Skandinavia, er det krav om bestått norskprøve B2, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

Vi trenger deg som har høy arbeidskapasitet, god helse og er opptatt av å gjøre en god jobb. Du er lærevillig, og evner å være i utvikling slik at vi kontinuerlig kan forbedre oss. Videre er det viktig at du er sterkt tilstedeværende i barnas lek og en støttende voksen med fokus på relasjon og vennskap.

• Du liker å samarbeide med andre og har stor respekt for andre mennesker
  • Du er positiv og løsningsorientert
  • Du skaper tillit basert på respekt, omsorg og integritet
  • Du motiveres av å gjøre en forskjell for barna