Er du en av våre hverdagshelter?

Tranby

Borgestad barnehage er en foreldredrevet barnehage med plass til ca. 50 barn i alderen 1-6 år. Barnehagen holder til i et spennende og annerledes barnehagebygg , med idyllisk beliggenhet og utsikt over Lierdalen. Lokasjonen er midt mellom boligfelt, bondegårder, skole og ikke minst store naturområder. Vi har stort variert uteområde og også enstor flott grillhytte som vi benytter ofte. Vi har ca 13 årsverk, god pedagogtetthet og personale av begge kjønn.

Søknadsfrist: Snarest

Er du en av våre hverdagshelter?

Vår daglige leder har sluttet og i den forbindelse har vi hatt internt opprykk til stillingen som daglig leder. Vi søker derfor nå etter en dyktig pedagog som vil jobbe sammen med oss på avdeling. I tillegg ønsker vi å møte fremtidens behov å styrke pedagogtettheten i barnehagen. Vi er ansatt på huset så hvorvidt stillingen blir på småbarns- eller storbarnsavdeling kan du være med å avgjøre.

Som pedagogisk leder /barnehagelærer hos oss har du ansvar for:

• å hele tiden jobbe aktivt for et trygt og godt barnehagemiljø
  • å tilrettelegge for god utvikling hos enkeltbarna og barnehagen som organisasjon
  • planlegging, dokumentasjon og vurdering av det pedagogiske arbeidet
  • godt samarbeid med foreldrene, andre ansatte og eksterne instanser

Som pedagogisk leder / barnehagelærer får du:

• en herlig gruppe av barn og voksne som gleder seg til å bli kjent med deg
  • pedagogisk frihet innenfor rammeplanen av barnehagens årsplan og avdelingens årshjul
  • gode IT verktøy og systemer
  • mulighet for kompetanseheving og faglig utvikling individuelt og sammen med ansatte i Lierbarnehagen
  • lønn og pensjon etter PBL tariff
  • arbeidstøy
  • medlemskap i Syngende barnehage med mye faglig påfyll

Vi ser etter deg som:

• har gjennomført/godkjent utdanning som barnehagelærer
  • har gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
  • kan levere godkjent politiattest
  • er stabil og har høy nærværsgrad
  • jobber strukturert, har god oversikt og sluttfører det de prosjekter du starter
  • er faglig engasjert og har har et stort engasjement rundt lek og lekemiljø
  • er kreativ og glad i sang og musikk og bevegelse
  • liker å være ute året rundt og ser på natur/friluftsliv som en viktig arena for barna

Om arbeidsgiveren

Borgestad barnehage er en foreldredrevet barnehage med plass til ca. 50 barn i alderen 1-6 år. Barnehagen holder til i et spennende og annerledes barnehagebygg, med idyllisk beliggenhet og utsikt over Lierdalen. Lokasjonen er midt mellom boligfelt, bondegårder, skole og ikke minst store naturområder. Vi har stort variert uteområde og også en stor flott grillhytte som vi benytter ofte. Vi har ca 13 årsverk, god pedagogtetthet og personale av begge kjønn.

Vår visjon er "Et godt sted å være, lære, leke og leve!" og med det mener vi at vi ønsker å være en psykisk helsefremmende barnehage som jobber målrettet og bevisst for at barna som forlater oss og starter på skolen skal være robuste små mennesker som er klare for å møte livet der ute. Barns beste vurderinger er alltid førende og dersom du spør et barn hva de ønsker å gjøre er svaret ofte "leke". Vi ser derfor på leken som den dominante aktiviteten i barndommen og dermed også retningsgivende for barnehagehverdagen. En dagsrytme som skjermer leken og minimerer mengden brudd er grunnleggende. Aktive, tilstedeværende og påkoblede ansatte som kontinuerlig skaper spennende lekemiljøer og samtidig deltar og bidrar for å videreutvikle leken når det trengs er noe vi alltid etterstreber.

Søk på stillingen her