Fast stilling som Pedagogisk leder

OSLO

Ragnas Hage

Ragnas hage er en privat 7-avdelings barnehage i Bydel Sagene. Barnehagen eies av Stiftelsen Ragna Ringdals dagsenter.

Over halvparten av de ansatte er utdannet barnehagelærere og resten er fagarbeidere og pedagogiske medarbeidere. I tillegg har vi kjøkkenassistent i 80 % stilling, og en til flere støttepedagoger her hos oss i hagen.

Barnehagen ligger sentralt i forhold til offentlig transport. Både buss, t-bane, trikk og tog har stopp i gangavstand fra barnehagen.

Engasjert Pedagogisk leder i Ragnas hage

Øverst på Torshov finner du Ragnas hage, en privat barnehage som åpnet dørene i august 2007. Barnehagen er sentralt plassert og lett å komme til ved hjelp av kollektivtransport.

Vi har 7 avdelinger, med totalt 126 barn. Vi er fire til fem ansatte per avdeling; pedagogisk ledere og fagarbeidere/pedagogiske medarbeidere (assistenter). På småbarnsavdelingene har vi 14 barn og på storbarnsavdelingene har vi 24 barn. Vår nye uteavdeling, som åpnet høsten 2020, har 12 barn og 2,2 stillinger.

Vi holder til i delikate lokaler på tre plan, med kjøkken på alle avdelinger samt et stort felleskjøkken i andre etasje. Noe av det mest populære hos barna er å være på "Tårnrommet". Dette er et stort fellesrom hvor barna kan boltre seg i puter av mange slag, og danse til diskolys og musikk. I tillegg finnes det også projektor og lerret. Et rom med mange muligheter!

Vi ønsker ansatte som har hjerte for barns skaperglede, undring og utforskertrang, og er reflektert rundt barndommens egenverdi. Du må ha en leken og kreativ tilnærming til å nå dine og våre pedagogiske målsetninger. Vår visjon er å skape den gode hverdagen.

Vårt hovedsatsningsområde er Natur og nærmiljø. Vi har store uteområder med forskjellige lekeapparater og vår egen bålplass på barnehagens utelekeplass. I tillegg er vi så heldige å ha bruksrett på et område i Solemskogen, og der har vi satt opp vår egen lavvo.

Har du drømmer og visjoner om barnehage, yrkesstolthet og en faglig identitet? Er du i tillegg omsorgsfull, leken og aktiv sammen med barna, da vil vi gjerne at du sender oss en søknad.

Alle som jobber i Ragnas hage er ansatt "på huset" og må belage seg på å jobbe på ulike avdelinger. Vi prøver å rullere litt på personalet innimellom.

Nå skal en av våre kjære ped.ledere flytte ut av Oslo, og det ligger an til at den ledige stillingen er på en storbarnsavdeling. Kanskje akkurat DU er den vi leter etter:-)

Vi har i dag fem menn ansatt, og flere oppfordres til å søke.

I disse koronatider blir det mest sannsynlig intervju via Teams, men dersom det lar seg gjøre å møte fysisk i barnehagen vil dette bli med visse forholdsregler. Man kan ikke stille dersom man er syk, man må vaske hender når man kommer og når man går, og vi vil da evt. sitte med god avstand under intervjuet.

Arbeidsoppgaver

• Ansvarlig for det pedagogiske innholdet på avdelingen
  • En av to ledere på din avdeling
  • Planlegge, tilrettelegge, gjennomføre, dokumenter og evaluere pedagogisk innhold på avdelingen
  • Ansvarlig for at personalet arbeider mot felles målsetninger
  • Ansvarlig for veiledning av avdelingens personal
  • Ivareta både enkeltbarns og barnegruppas behov
  • Opparbeide og ivareta foreldresamarbeidet
  • Tilrettelegge for samarbeidet innad i teamet, og med eksterne samarbeidspartnere
  • Lage planer i samarbeid med styrer, styrerassistent, pedagogiske ledere og pedagogiske medarbeidere
  • Holde seg faglig oppdatert og bidra i endrings- og utviklingsarbeid
  • Være en aktiv deltaker i barnehagens lederteam

Kvalifikasjoner

• Det kreves førskolelærerutdanning / barnehagelærerutdanning
  • God evne til kommunikasjon med øvrige ansatte og foreldre er avgjørende
  • Kunne beherske relevant dataverktøy
  • Norskkunnskaper tilsvarende norskprøve 3 (legges ved søknad). Vi benytter norsk som arbeidsspråk. Søker må beherske norsk muntlig og skriftlig.
  • Tiltredelse krever godkjent politiattest

Egenskaper

• Du har en stor interesse for å arbeide i team, men også evne til å jobbe selvstendig
  • Genuin interesse for å jobbe med barn