Fossekallen Barnehage søker to positive pedagogiske ledere

OSLO

Som en liten barnehage med til sammen 7 årsverk, har både pedagoger og øvrige ansatte stor innflytelse på barnehagehverdagen og organiseringen.

Våre satsningsområder er sang/musikk og uteliv. Vårt motto er at alt som kan gjøres inne kan også gjøres ute. Vi har kort vei til skog og mark, og turmulighetene er mange

Vi er opptatt av at alle barn som går i Fossekallen, skal ha det trygt og godt og oppleve omsorgsfulle relasjoner, vennskap og et inkluderende lekemiljø, og oppleve omsorgsfulle relasjoner, vennskap og et inkluderende lekemiljø. Et av våre verktøy er trygghetssirkelen (Circle of Security, COS), som hjelper oss å se hvert enkelt barn og deres behov for tilknytning og utforskning.

Fossekallen er en velfungerende foreldreeiet og drevet barnehage på Røa, vest i Oslo.

Vi søker engasjerte og positive pedagogiske ledere fra august 2021. 2 i 100% stilling ( 1 for store barn og 1 for små) og 1 i 40% stilling.

Styrerstillingen vil bli utlyst våren 2022, da nåværende styrer går av med pensjon.

Barnehagen har 28 barn i alderen 1 til 6 år.

Åpningstid er 07.30 til 17.00.

Vi er stengt i romjulen og 3 uker i juli måned.

Ønsker du å jobbe i en barnehage med stabile og engasjerte voksne? Er du aktiv og lidenskapelig opptatt av barn og barnehager? Da er du en aktuell kandidat!

Søknadsfrist: 19.05.2021

Arbeidsgiver: Fossekallen barnehage

Stillingstittel: Barnehagelærer

Heltid / Deltid: Heltid og deltid

Stillingsprosent: 100 / 40

Stillinger: 2 i 100% 1 i 40%

• Ansvar for planlegging, gjennomføring og evaluering av det pedagogiske arbeidet sammen med hele lederteamet.
  • Sørge for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles gjennom det pedagogiske arbeidet.
  • Ansvar for veiledning av det øvrige personalet.
  • Se barnets individuelle behov og skape gode utviklingsmuligheter.
  • Samarbeid med foreldre og eksterne samarbeidspartnere.
  • Bidra til utviklingsarbeid i barnehagen
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Bidra til kompetanseheving i barnehagen

Kvalifikasjoner

• 3-årig barnehagelærerutdanning
  • Barnehagelærerutdanning fra utlandet må være godkjent av UDIR, bekreftelse må legges ved søknad.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Norskkunnskaper skriftlig og muntlig som beskrevet i barnehagelovens §28
  • Gyldig politiattest fremvises ved oppstart.

Personlige egenskaper

• Du er omsorgsfull og leken, og trives ute både sommer og vinter.
  • Du har en positiv innstilling
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er sosial trygg og utadvendt
  • Du jobber strukturert og målrettet
  • Du har yrkesstolthet og en faglig identitet.
  • Du er aktiv sammen med barna og liker å være ute.
  • Du er kreativ og finner spennende måter å jobbe med rammeplanen fagområder i praksis.
  • Du har forventninger til deg selv og de du skal jobbe med.
  • Du er positiv til digitale verktøy brukt på en profesjonell måte i hverdagen
  • Du er ansvarsbevisst, systematisk, fleksibel og løsningsorientert.
  • Du bidrar inn i arbeidsmiljøet både faglig og sosialt.

Vi tilbyr

• Et godt arbeidsmiljø preget av omsorg for både store og små.
  • En styrer 100% stilling som er tilstede på huset.
  • Tett samarbeid med foreldregruppen
  • Nærhet til skog og mark.
  • Mulighet til å jobbe selvstendig og å påvirke barnehagehverdagen.
  • Veiledning av nyansatte og mulighet for å bygge faglig kompetanse.
  • God pensjonsordning i DNB.
  • 4 planleggingsdager i året.

Vennligst oppgi hvilken stillingsprosent som kan passe deg, i søknaden.

Ved spørsmål

kontakt Maren Øwre