Kom til vår barnehage og vær med på å skape en jungel av opplevelser for barna!

Collettløkka barnehage er en privat foreldre-eid barnehage med 3 avdelinger. Vi ligger godt skjermet fra støy og larm på idylliske Collettløkka, rett mellom Ullevål sykehus og Ullevål Hageby. Collettløkka barnehage har vært i drift siden sommeren 2002. Vi har to pedagoger pr avdeling og jobber aktivt med barns medvirkning og gir masse plass til lek, spontanitet og omsorg. Vi er en Reggio Emilia inspirert barnehage. Det kommer bl.a fram i måten vi ser på barna som aktive deltagere, som kan påvirke sin egen hverdag. De fleste barna i Collettløkka bor i bydelene St.hanshaugen og Nordre Aker. Vi har egen kokk som tilbereder god og sunn mat til oss hver dag. Og så har vi rockefestival hver sommer. VELKOMMEN til oss!

Arbeidsgiver: Collettløkka Barnehage AS
Stillingstittel: Barnehagelærer
Frist: Snarest
Ansettelsesform: Fast

Vår visjon er å skape en jungel av opplevelser for alle i barnehagen. Med små skritt skal vi sammen møte en stor verden.

Collettløkka barnehage er en privat, foreldreeid barnehage som ligger i Ullevål hageby området. Barnehagen har tre avdelinger med til sammen 50 barn fra ett til fem år. Collettløkka barnehage ligger tilbaketrukket med et åpent grønt miljø, skjermet fra bil og støy. Vi ligger sentralt i Oslo samtidig som vi har kort vei til skog og mark. I barnehagen er vi 13 engasjerte medarbeidere, et stabilt miljø hvor begge kjønn er representert. Vi har en styrer som er tilstede hver dag. Barnehagen startet opp i 2002, og har vært i utvikling hele veien. Barnehagens hovedfokus er barns medbestemmelse, lek med en Reggio Emilia inspirasjon der barn får bruke sine 101 språk, samt at vi er opptatt av det gode vennskapet og demokrati. Vår visjon er: "en jungel av opplevelser - små skritt mot en stor verden". Med dette menes at vi ønsker å gi barna felles, positive opplevelser som skaper nysgjerrighet og lyst til å finne ut av ting selv.

Vi søker etter et barnehagelære på Trollia. Trollia er en avdeling for de yngste, hvor det er 14 barn og fire voksne. De minste barna trenger omsorg og nærhet; vi tenker at omsorg også er å aktivere barna og se deres behov og utvikling. Pedagogen vi søker bør ha erfarenhet fra lignende jobb samt ha gode lederegenskaper. Kreativ og noen som setter gjenbruk og natur høyt på listen over interesser. Vi arbeider mye med prosjekt arbeid så erfarenheter med det er også noe vi søker.

I Collettløkka barnehage forventer vi at alle voksne kjenner alle barna. Vi er en avdelingsbarnehage, men jobber samtidig helhetlig på huset med mye samarbeid på tvers av avdelingene. Hvert år roterer noen av de ansatte og følger med barna over på ny avdeling.

• Lede det pedagogiske arbeidet på avdelingen sammen med pedagogisk leder og styrer
  • Omsette pedagogisk teori til praksis, dokumentasjon og refleksjon
  • Bidra til samarbeid og medvirkning fra foreldregruppen
  • Bidra til å skape et inspirerende, trygt og lærerikt miljø for barna
  • Bidra til barnehagens felles satsingsområder, også utenfor egen avdeling

Vi ønsker oss en person med følgende kvaliteter:

• har førskolelærerutdanning / barnehagelærerutdanning(godkjent i Norge)
  • Er nysgjerrig på Reggio Emilia-filosofien
  • Ha et godt overblikk og se hvert enkelt barn.
  • Gir faglig innspill i personalgruppen.
  • Gode digitale kunnskaper om hvordan bruke digitale verktøy sammen med barn
  • Godkjent politiattest og tuberkulinkontroll må fremvises før tiltredelse
  • Bestått Nasjonal norskprøve 3 - B2 eller tilsvarende. Må dokumenteres.

Personlige egenskaper

• Ser muligheter og ikke begrensninger
  • Evner å se barnehagen som helhet
  • Bidrar med faglige refleksjoner
  • Har pågangsmot og fleksibilitet
  • Har god kjennskap til pedagogiske prosesser og dokumentasjon
  • Menn oppfordres til å søke

Vi ønsker oss en kollega som tar initiativ, er fleksibel og samarbeider godt med både store og små. Vi legger stor vekt på personlige egenskaper.

Vi kan tilby:

• Et fantastisk arbeidsmiljø der vi tar vare på hverandre.
  • Et godt faglig miljø, med to pedagoger på hver avdeling.
  • Engasjerte og motiverte medarbeidere som er der for barna hver dag.
  • Kokk som lager variert og god mat.
  • Gode arbeidsforhold mht. lønn, pensjon og forsikringer.

Ønsket oppstart i den faste stillingen er august, men dato kan avtales nærmere.

Ingemar Nielsen
Daglig leder