Pedagogisk leder - Berghoff barnehage

SKUI

Berghoff barnehage er en privat 2 avdelings barnehage med inntil 27 barn i alderen 1-5 år.Vi har en småbarnsavdeling, Mosetuss, med inntil 9 barn i alderen 1-2 år. Tonetroll er vår stor barns avdeling med inntil 18 barn i alderen 2-5 år.Barnehagen er drevet som en stiftelse og ledet av et stiftelsesstyre.Personalet består av 3 pedagoger, 3 pedagogiske medarbeidere og en styrer som alle har lang erfaring fra barnehage.Barnehagen ligger i en gammel villa fra 1700 tallet og et rolig område med bondegårder og flott natur. Utelekeplassen er i en flott gammel eplehage.Barnehagen har vært kjent som musikkbarnehage og har lange tradisjoner med musikk og drama. Vi inngår nå et 3 års samarbeid med Oslo Met for å fremme de praktisk estetiske fagene i barnehagen, samt at vi er blitt med i syngende barnehager, som jobber med å få mer sang inn i barnehagens hverdag.Barnehagen jobber også spesielt med "Handlingsplan for et godt psykososialt miljø i barnehagen", måltidet som en pedagogisk arena for å utvikle matglede og de gode samtalene, og samlingsstunden som en arena for mestring, glede og spenning.

Vi søker en engasjert barnehagelærer til avdeling Tonetroll som er vår 2-5 års avdeling. Avdelingen har inntil 18 barn i alderen 2-5 år.

• Du vil lede avdelingen sammen med en erfaren barnehagelærer, og en erfaren pedagogisk medarbeider.

• Vi vil ha en med ambisjoner om å utvikle barnehagens kvalitet

• Du må like sang, musikk, og være opptatt av de praktisk estetiske fagene

• Du må være opptatt av, og glad i å være på tur og inspirere til lek og læring ute

• Du må ha evnen til å lede en avdeling og være med å lage et godt arbeidsmiljø, og også tørre å ta de vanskelige samtalene basert på faglige vurderinger

• Være en støtte for foreldrene

• Være opptatt av faglig utvikling

• Som ansatt i Berghoff barnehage er du ansatt på huset, og vil kunne bytte avdeling ved behov.

• Du må ha godkjent barnehagelærerutdanning. Annen type pedagogisk utdannelse kan vurderes.

• Du må fremlegge politiattest ved en eventuell ansettelse

• Du må ha gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig

• Du må ha arbeidskapasitet og god helse

• Du må ha ordenssans og være presis