Pedagogisk leder til storebarnsavdeling fra august 2023

Oslo

Steinerud barnehage er en del av Diakonhjemmet Omsorg AS, tilknyttet den ideelle stiftelsen Det norske Diakonhjem. Stiftelsen har et omfattende tjenestetilbud innen helse, omsorg, utdanning og forskning. Diakonhjemmets motto er Engasjert for mennesket.

Les mer her: https://www.diakon
hjemmet.no/barnehager/

Søknadsfrist: 5.juni

Vi trenger deg som ser barnets potensiale og vil bruke leken som innfallsport til vekst og utvikling. Som vil delta i utviklingsarbeidet vårt, for å skape et inkluderende fellesskap med et trygt og stimulerende lekemiljø.

Er du en barnehagelærer som også er interessert i hvordan et nært samarbeid med foresatte kan utgjøre en forskjell i barnas liv? Som er opptatt av omsorgen for hele familien?

Steinerud barnehage søker barnehagelærer i 100% fast stilling på storebarnsavdeling fra 31.07.23.

Barnehagen har totalt 57 barn, fordelt på fire avdelinger. To små og to store. Som en del av lederteamet, vil du ha store muligheter til å være med på å utvikle barnehagen videre.

Vår barnehage satser på foreldrestøtte og jobber med å sertifisere våre barnehagelærere i foreldreveiledningsprogrammet ICDP. Den beste måten vi kan bygge god psykisk helse hos barna på er å veilede foreldrene.

Vi er praksisbarnehage for barnehagelærerutdanningen på Oslomet og lærebedrift for lærlinger i barne- og ungdomsarbeiderfaget. Steinerud barnehage er en av Diakonhjemmets to barnehager. Barnehagene samarbeider tett og har et sterkt fagmiljø.

I en gammel villahage ved barnehagen har vi kjøkkenhage med plantekasser og frukttrær. Vi jobber også for å skape møteplasser mellom barn og eldre og samarbeider da med Omsorg+ og sykehjem.

Vi kan tilby

• God tilgang på vikarer ved behov
  • Veiledning for nyutdannede barnehagelærere
  • Opplæring i bruk av foreldreveiledningsprogrammet ICDP
  • Mulighet til å være praksislærer for barnehagelærerstudenter
  • Spennende utearealer og nærmiljø med rom for naturopplevelser og lek
  • Kort vei til kollektivtrafikk med muligheter for utflukter i skog og parker
  • Variert sammensatt personalgruppe med godt arbeidsmiljø
  • Egen kjøkkenassistent som lager varm lunsj til barna
  • Prioriterte barnehageplasser for ansatte

Ved ansettelse må politiattest fremlegges.

Vi søker personer med

• Barnehagelærerutdanning
  • God faglig innsikt og interesse for egen fagutvikling
  • Vilje til et kritisk blikk på egen og barnehagens praksis gjennom veiledning og refleksjon
  • En aktiv tilnærmelse til barns lek
  • En lyttende og anerkjennende tilstedeværelse
  • Løsningsorientering og evne til samarbeid og fleksibilitet
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
  • Gode norskkunnskaper, tilsvarende B2

Ønsker du å jobbe et sted hvor du har mulighet til å utvikle din faglighet og din egen arbeidsplass? Ta gjerne kontakt med oss for å få mer informasjon om stillingen og for å høre mer om oss.

Søknader behandles fortløpende.

Lisbet Røsok Maloku, styrer, 93093287, lisbet.maloku@diakonhjemmet.no

Stillingstittel: Pedagogisk leder (barnehage/førskole)
Antall stillinger: 1