Pedagogisk medarbeider/Barneveileder i Fridheim bhg

Oslo

,Ledig vikariat som barneveileder/pedagogisk medarbeider fra 01.12.2021- 08.07.2022, med stor mulighet for fast stilling .

Fridheim barnehage trenger en barneveileder/pedagogisk medarbeider fra 01.01.22

Fridheim barnehage

Vi er en middels stor privat barnehage i Frogner bydel, med 74 barn i alderen 1-6 år, fordelt på tre avdelinger. Barnehagen ligger som en idyllisk oase med gamle hus og stort uteområde. Selv om vi ligger sentralt til i byen, er det kort vei til skog, sjø og kulturinnslag. Vi bruker marka mye i hverdagen.

Vi har fokuserte og profesjonelle voksne, som har evnen og lysten til å utvikle seg. Avdelingene samarbeider om turer, prosjekter og andre aktiviteter. Vi ønsker å gi barna spesielle opplevelser og livsminner gjennom årene de er i barnehagen.

Vi har et ledig vikariat ,som barneveileder, fra 01.01.2022 til 08.07. 2022 på en 3-6 års avdeling. Stor mulighet for fast stilling.

Det kreves stor interesse for friluftsliv, god fysikk og erfaring fra barnehage.

Vedkommende må være glad i å være ute i all slags vær . Han/hun må kunne stå på langrenn med barn, sykle på tur med inntil 6 barn i "kassesykkel", være klar for overnatingsturer m barn på hytte og i Lavvo.

3 avdelinger:

Småbarns avdeling:

Grevlinghiet: 18 barn fra 1-3 år

Revehiet: 36 barn fra 3-6 år

Beverhytta: 20 barn fra 2-6 år

3-6 års avdeling:

Vi tilbringer mange turer i skog og mark med bålbrenning, klatring, hinderløyper og disponerer elektriske sykler med plass til 4-6 barn, for å komme oss inn i marka. Vi overnatter i Lavvo og drar på hyttetur til Nordmarka, Jeløya og Valdres. På vinteren går vi på ski og aker. Vi drar også på turer til stranden, museer, teater o.l. Vi jobber med prosjekter og temaer, og legger vekt på å tilrettelegge etter barnas interesser, tempo og forutsetninger.

Fridheim barnehage fokuserer spesielt på sosial kompetanse, fysisk aktivitet og sunt kosthold. Vi ønsker å se aktive barn i en sunn kropp! Gjennom lek og bevegelse ønsker vi at barna skal utvikle en positiv selvoppfattelse og kroppsbeherskelse. Vi er opptatt av at barna skal lære å etablere gode vennskap, få innblikk i sunt kosthold, og oppleve gleden av å være med å lage spennende og velsmakende måltider både inne og ute i skogen.

Vi trenger:

En barneveileder (assistent) i et vikariat på Revehiet (med mulighet for fast stilling) som er på jakt etter nye utfordringer og de magiske øyeblikkene. Vi jobber for at barna skal få et godt selvbilde, selvtillit og sosial kompetanse. At de skal få en felles mestringsfølelse i skog og mark. Det er viktig at du er delaktig i å skape gode hverdager for barna i barnehagen vår. Du må trives med å jobbe i team , være ute i skog og mark i all slags vær og kunne vise stor grad av fleksibilitet.

Personalet lønnes etter bydel Frogners lønnsstige, og du vil få med deg relevant ansiennitet.

Vi har 5 planleggingsdager i året, og stenger hele påsken, julen og fire uker om sommeren. Personalet avvikler ferie når bhg er stengt.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

• Erfaring fra barnehage
  • Aktiv og leken, kunne sykle kassesykkel med inntil 6 barn.
  • Interesse for natur og naturopplevelser, skiferdigheter på langrenn
  • Gode norsk kunnskaper skriftlig og muntlig
  • Den som blir tilsatt, forplikter seg til å arbeide etter barnehagens vedtekter og stillingsinstrukser, og arbeide aktivt for å fremme barnehagens målsetting og verdier.

Arbeidsoppgaver:

• Være en trygg voksenperson og tilstede for barna
  • Oppmuntre barna til selvstendighet og omsorg for hverandre
  • Være engasjert i barnas lek
  • Veilede barna i å løse konflikter og til å sette egne grenser
  • Tilrettelegge så ingen faller utenfor leken
  • Bidra til barns utfoldelse og mestring
  • Sette deg godt inn i alle rutiner
  • Samarbeide med kollegaer og foreldre/foresatte

Egenskaper vi verdsetter er:

• Omsorgsfull, lyttende, oppmerksom og tilstedeværende – du ser barnas behov
  • Glad i nye utfordringer og setter deg raskt inn i nye arbeidsoppgaver