Sinsen kirkes barnehage søker en engasjert og positiv barnehagelærer!

OSLO

Sinsen kirkes barnehage er en liten veletablert og ettertraktet barnehage som ligger i underetasjen av Sinsen kirke. Vi har kun to avdelinger, en småbarns -og en storbarnsavdeling, med tilsammen 27 barn. Vi ligger over på både bemannings -og pedagognormen og har en 100% styrer, hverav 30% som pedagogisk leder/ressurs.

I vår barnehage skal barna møte varme og tilstedeværende voksne, som sammen med barna er med i lek, læring og undring.

Barnehagen har utvidet kristen formålsparagraf, der vi ønsker å formidle kristne og humanistiske verdier som nestekjærlighet, tilgivelse, likeverd og ærlighet.

Vi søker en engasjert og positiv barnehagelærer
til teamet vårt!

Ønsker at barna skal møte tilstedeværende og "påloggede" voksne som gir av hele seg. Vi arbeider mye med bevisstgjøring av egen voksenrolle, og hatt mye fokus på EQ, følelsesmessig intelligens.

Vi er inspirert av Montessori -og Reggio Emiliafilosofien, blant annet gjennom måten vi legger til rette for et godt leke -og læringsmiljø, og hvordan barna gis rom for sin egen kreativitet og læring. Vi ønsker en miljø som er anpasset etter barnas alder/modenhet, der barna på en naturlig måte blir selvstendige og kan være med å skape/styre sin egen hverdag.

Barnehagen har en utvidet kristen formålsparagraf, med fokus på det kristne verdigrunnlaget. Vi samarbeider med prestene i Sinsen kirke og avdelingene har ukentlige samlinger med blant annet bibelfortellinger. Vi markerer de kristne høytidene med fokus på det kristne budskapet.

Stillingen er på minimum 70%, frem til 30 juni 2023 med mulighet for forlengelse. Oppstart 1 september eller etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

• Medansvar for det faglige og pedagogiske arbeidet på huset
  • I samarbeid med øvrig personale utarbeide, gjennomføre og evaluere den daglige virksomheten
  • Påse at barnehagen drives etter aktuelle lover og regler, og at vår verdiplattform følges opp i hverdagen
  • Veilede og støtte det øvrige personalet og bidra med kompetanseheving i barnehagen
  • Tilrettelegge for et godt foreldresamarbeid - foreldremøter/samtaler
  • Oppfølging av hele barnegruppen og enkelt barn
  • Aktivt bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Være stedforetreder for pedagogisk leder ved ev behov

Kvalifikasjoner:

• Godkjent utdannelse som barnehagelærer
  • Arbeide i trå med vår kristne formålsparagraf
  • Meget gode samarbeidsevner med både ansatte og foresatte, (må kunne bekreftes gjennom referansene)
  • Du må være følelsesmessig aktiv, som ser, hører og bryr deg om hvert enkelt barn, (må kunne bekreftes gjennom referansene)
  • Evner til å se andres perspektiv og vise varme og omsorg
  • Faglig sterk og gode evner for en trygg relasjonsbygging med alle barn
  • Vilje og evne til å være i utvikling
  • Evne til å bruke humor, glede og latter i hverdagen, og kunne skape begeistring
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt, særlig gjeldende samarbeid, følelsesmessig aktiv og relasjonsbygging
  • Godkjente norskferdigheter
  • Gyldig politiattest, ikke eldre en tre måneder, må fremlegges ved ansettelse.

Vi tilbyr:

• Godt arbeidsmiljø med mye latter, varme og omsorg
  • Kompetanseheving
  • Reell påvirkningsmulighet, stor "kreativ" frihet
  • Massasjestol på personalrommet
  • Forsikring- og pensjonsordninger gjennom PBL (Private barnehagers landsforbund)
  • Lønn etter PBLs tariffavtale
  • Mulighet for annen tiltredelsedato

Gå gjerne inn på vår hjemmeside og/eller ta kontakt direkte med styrer.

Kontaktperson: Lotta Ehrensvärd, styrer, tlf: 92 32 86 04

E-post: sinsenkirkesbarnehage@gmail.com