Søker 2 pedagogiske ledere til Munkerudtoppen barnehagen

Oslo

Munkerudtoppen er en barnehage med 22 barn i en eplehage på Nordstrand i Oslo. Vi er 8 ansatte. Barnehagen er privat og eies av Hege Aas.

Søknadsfrist: Snarest

Begge stillingene har oppstart 1.august.

Vi søker to engasjerte pedagogiske ledere til vår barnehage. Du bør beherske norsk, ha gode samarbeidevner. Siden vi er en liten barnehage med få barn er det viktig at alle barn blir inkludert i dine oppgaver. Vi har ingen spesiell pedagogisk plattform, men vi holder på med både sang, musikk, planter og dyr, litt drama og mye lek.

Barnehagen har totalt 22 barn. Mestring og sosialt felleskap er andre viktige stikkord for vårt pedagogiske arbeid. Vi er glade i å være ute, og har ukentlige turer i vårt fine nærmiljø – ofte til skogen vi kaller Lurveleggskogen. Vi møter barna på deres egne premisser, og tilbyr ulike aktiviteter ut ifra interesser og behov. De to gruppene med størst barn har for eksempel deltatt på både svømming og skiskole de siste årene.

Hos oss vil du få være med å videreutvikle de pedagogiske rammene i et inkluderende og trygt arbeidsmiljø, hvor man kommer tett på både barn og voksne.

En gang pr måned er det felles fagmøte for pedagogiske ledere, der møter man kommunale og private barnehage.

Arbeidsoppgaver

• å delta aktivt i lek og aktiviteter sammen med barna
  • å planlegge, gjennomføre, dokumentere, og evaluere pedagogisk arbeid i barnehagen
  • å initiere og opprettholde et godt foreldresamarbeid
  • å delta aktivt i beslutning- og utviklingsprosesser i barnehagen
  • å bidra til faglig utvikling og daglig organisering av barnehagen

Kvalifikasjoner

• Godkjent utdannelse som barnehagelærer eller førskolelærer (hvis utdannet i utlandet må godkjenning fra Udir foreligge)
  • God skriftlig og flytende muntlig framstillingsevne i norsk
  • Erfaring fra barnehage er ønskelig, men nyutdannede kan også søke
  • Politiattest må fremlegges før tiltredelse.

Personlige egenskaper

• Evne til å motivere, inspirere og støtte kollegaer og til å jobbe målrettet som et team
  • Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Fleksibel og med pågangsmot
  • Løsningsorientert og med mot til å takle utfordringer som kan oppstå
  • Faglig engasjement
  • Tar ansvar for et godt arbeidsmiljø og bidrar til god trivsel på egen arbeidsplass.

Vi tilbyr

• Lønn etter tariff, Oslo kommune
  • God pensjonsavtale med mulighet for AFP
  • PBLs hovedavtale og hovedtariffavtale