Vi søker barnehagestyrer til Studentongan barnehage

BODØ

Studentinord (Nord studentsamskipnad) har ansvar for velferdstjenester til ca. 11 000 studenter ved Nord universitet og Politihøgskolen avd. Bodø. Våre tjenester skal bidra til en god studietid, og omfatter blant annet boliger, mat og drikke, barnehager, råd og helse, og studentliv. Studentinord har ca. 125 dyktige ansatte som er lokalisert på ulike studiesteder i Nordland og Trøndelag.Vår visjon er studenten først og fremst!

Bli med å skape landets beste studentvelferd!

Studentongan barnehage er en tidsriktig og moderne barnehage som ligger i umiddelbar nærhet til Nord universitet. Barnehagen er drevet av Studentinord, studentsamskipnaden for studentene ved Nord universitet og Politihøgskolen avdeling Bodø. For studenter med barn er studentbarnhagen en viktig del av velferdstilbudet, og vi er stolte av visjonen vår om å sette «studenten først og fremst». I Studentinord skal vi ha de beste medarbeiderne og de beste lederne. Er du en motiverende, ansvarlig og samarbeidsorientert person som har lyst til å jobbe med å tilrettelegge for landets beste studentvelferd så er kanskje dette jobben for deg!

Vår styrer gjennom mange år skal gå av til høsten, og vi ser nå etter en engasjert og dyktig leder som vil være med å utvikle vårt barnehagetilbud videre. Som barnehagestyrer hos oss blir du en del av et styrerteam sammen med lederne i våre tre øvrige studentbarnehager, og en del av en utvidet ledergruppe i Studentinord. Stillingen har personalansvar for 23 ansatte, og rapporterer til leder barnehage / HR-rådgiver, Kari Ramstad.

Studentongan barnehage

Studentongan barnehage har 74 plasser fordelt på fem avdelinger. Vi har kort vei til skog og mark, spennende og tilpassede uterom, samt felles kjøkken, gymrom, bibliotek, formingsrom og vannlekerom.

Hos oss er alle velkommen til å søke barnehageplass, men vi er spesielt godt tilrettelagt for studenter med barn. Vi er opptatt av kvalitet i alle ledd, og samtidig vil vi være en fleksibel barnehage som setter barnet i fokus. Vårt pedagogiske grunnsyn: «Vårt mål er å skape et miljø preget av trivsel og trygghet, der det enkelte barn skal oppleve å bli sett, hørt og anerkjent. Alle barn skal bli respektert, og få utfordringer og støtte med utgangspunkt i sine individuelle og kulturelle behov».

Her kan du lese mer om Studentongan barnehage.

Fotograf Karoline O. A. Pettersen

Ansvarsområder vil bla. være

• Administrativ ledelse
  • Økonomistyring
  • Personalledelse
  • Driftsansvar for barnehagen
  • Kontakt med vertskommune
  • Foreldresamarbeid
  • Oppfølging av HMS-arbeid og miljørettet helsevern
  • Pedagogisk ledelse og oppfølging av bestemmelser i lov og forskrift

Barnehagestyrer har ansvar for daglig ledelse av barnehagen. Styrer skal bidra til at Studentinord sitt verdigrunnlag etterleves, og følge opp nye satsningsområder i Studentinord og i vertskommune. Vår nye leder er også opptatt av ny forskning på barnehageområdet, og brenner for å utvikle både de ansatte og barnehagetilbudet.

Kvalifikasjoner

• Utdanning som barnehagelærer eller annen høgskoleutdanning som gir barnefaglig og pedagogisk kompetanse, jf. § 24 i barnehageloven
  • Gjerne videreutdanning innen ledelse eller barnehagepedagogikk
  • Relevant ledererfaring
  • Evne til å skape motivasjon og engasjement
  • Gode samarbeidsevner
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Høy grad av selvstendighet og gjennomføringsevne
  • Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse

Vi søker etter synlig og tydelig leder med stor arbeidskapasitet og godt humør. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

• en utfordrende og allsidig jobb i et ungt og dynamisk miljø
  • mulighet for å påvirke og utvikle barnehagehverdagen til studentbarna og velferdstilbudet til studentene
  • engasjerte og trivelige kolleger!
  • konkurransedyktige betingelser

Studentinord er en fleksibel, fremoverlent og fremtidsrettet organisasjon, preget av god takhøyde, optimisme, pågangsmot og stolte medarbeidere. Vi ser frem til å jobbe sammen med deg.

Velkommen som søker!

Spørsmål og andre opplysninger

For nærmere opplysninger, kontakt:

Leder barnehage / HR-rådgiver Kari Ramstad, Tlf: +47 934 46 057, kari.ramstad@studentinord.no

Ved spørsmål om utfylling av elektronisk søknadsskjema kan du kontakte Jobbnorge på 75 54 22 20 eller kundeservice@jobbnorge.no på hverdager mellom 08.00-16.00.

• Stillingen er en fast, 100 % stilling
  • Arbeidssted: Studentongan barnehage, Høgliveien 28027 Bodø
  • Tiltredelse 1.6.2022
  • Lønn i henhold til bedriftens avtaleverk, samt pensjons- og forsikringsordninger