Vi søker engasjert barnehagelærer/pedagogisk leder - Gjerne med buss-sertifikat.

OSLO

Månestråle barnehage har ca 86 barn. Barnehagen har åpent alle hverdager fra kl. 0730-1700. Storebarns avdelingene har åpent til kl. 1800. Vi har ikke planleggingsdager og har åpent i alle ferier. Vi har eget kjøkken der kokken tilbereder næringsrik frokost, varmlunsj og ettermiddagsmat til alle barna.

Månestråle barnehage søker to inspirerende og engasjert pedagogisk leder/barnehagelærer.
Gjerne med buss-sertifikat.

Er du en livlig, læringsvillig, lekende barnehagelærer som ønsker unike utfordringer, og som takler en hektisk hverdag? Dette hånd i hånd med vår "små barn - store skapere" som visjon. Da er du kanskje den rette for oss.

Vi er en bybarnehage på Majorstuen som ligger midt mellom høye bygninger Colosseum, rett ved Frogner stadion og Frognerparken.

Vi er en naturbarnehage som jobber for at barna skal få oppleve mye mer enn bare hva den spennende byen har å tilby. Vi har flere uteområder som vi bruker på tværs av avdelinger.

Vi har uteområder på helt oppe ved Midtstuen, der har vi fri natur, skog og snø på vinteren som vår lekeplass, en liten hytte med koselig bålplass. Vi bruker flittig vårt uteareale i frognerparken, og Gjørstadgata hvor vi har store uteområder med hus. I tillegg har vi uteområde ved Majorstuen skole, og et lite som er henger fast med barnehagen vår. Områdene vi har inne er som skapt for utfordrende buldrelek, men også den rolige gode hverdagssituasjonen.

Barnehagen har en barnehagebuss som brukes av en storebarns avdeling. Denne bussen en spesialbuss som er innredet som en avdeling og blir kjørt til skog og mark i Oslo og omegn - alt etter som fantasien tilsier. Vi søker nå også etter en ny bussjåfør til vår barnehagebuss som kan ta barna med på nye eventyrlige opplevelser.

Alle avdelinger, spesielt de litt eldre barna og har fokus på uteliv og friluft. Hos oss er vi opptatt av å gi barna omsorg, trygghet, gode spennende opplevelser og barndomsminner.

Månestråle barnehage søker en motivert og inspirerende barnehagelærer/pedagogisk leder til å jobbe med våre barn. Vi ønsker at du skal være med oss å skape gode opplevelser og barndomsminner for barna. Barnehagen jobber etter mottoet "Små barn, store skapere".

Arbeidsoppgaver Pedagogisk leder/barnehagelærer:

• Sammen med pedagogisk leder/barnehagelærer har du ansvar for planlegging, gjennomføring og dokumentering av det pedagogiske og praktiske arbeidet på avdelingen i hht.
  • Legge til rette for en variert hverdag der barna og deres opplevelser er i fokus.
  • Legge til rette for enkeltbarnets læring og utvikling, i samarbeid med daglig leder samt eksterne instanser som barneverntjenesten, pedagogisk fagteam, PP-Tjenesten, helsesykepleier.
  • Vaktlister og organisering av uken på avdeling, rapporteres til daglig leder og administrasjonen.
  • Være med å skape et trygt og omsorgsfullt miljø for barna gjennom lek, læring og utfordringer.
  • Bidra til et godt og nært samarbeid med foreldre og samarbeidsinstanser (barneverntjenesten, pedagogisk fagteam, PP-Tjenesten, helsesykepleier).
  • Planlegging og gjennomføring av utviklingssamtaler om barnets hverdag i barnehagen.
  • Planlegging og gjennomføring av avdelingsmøter samt foreldremøter.
  • Bidra til pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen etter gjeldende lovverk (Rammeplanen, barnehageloven og miljørettet helsevern).
  • Veilede og inspirere ansatte.

Kvalifikasjoner:

• Du må være utdannet barnehagelærer.
  • Det er ønskelig at du har erfaring med å jobbe i barnehage.
  • Du har gode norsk og kunnskaper, både muntlig og skriftlig.
  • Personlig egnethet veklegges
  • Gyldig politiattest fremlegges før ansettelse
  • Utdanning i utlandet må godkjennelse av NOKUT foreligge.

Personlige egenskaper:

• Være leken og tørre å by på deg selv.
  • Du har god oversikt over ditt arbeid og klarer å håndtere flere oppgaver på en gang.
  • Du er fleksibel, selvstendig og takler en hektisk hverdag.
  • Du er løsningsorientert og ser muligheter
  • Du har godt humør og opptrer som en motivator for dine kollegaer.
  • Du ser framover og ønsker å utvikle deg som fagperson og menneske
  • Du er glad i å være ute
  • Kreativ og glad i teamarbeid
  • God arbeidskapasitet og arbeidsmoral
  • Gode kommunikasjons evner med evne til å skape relasjoner
  • Faglig engasjert og oppdatert, samt strukturert.

Child Planet Månestråle barnehage tilbyr:

• God pensjons- og forsikringsavtale
  • Trivelig arbeidsmiljø med engasjerte og inspirerende kolleger
  • Muligheten til tverrfaglige prosjekter med barn
  • Utflukter til parker og museer i hele Oslo
  • Ansvar for avdelingens hverdag