Vil du bli en del av teamet i Fornebu Idrettsbarnehage?

FORNEBU

Fornebu Idrettsbarnehage

Idrettsbarnehage Læringsverkstedet eier og driver flere barnehager over hele Norge. Gjennom felles samarbeid og høyt faglig fokus ønsker vi å bedre kvaliteten for barn, foresatte og ansatte i barnehager. Barnehagene legger stor vekt på aktivitet, bevegelse og kosthold, men er samtidig opptatt av å ivareta alle de øvrige krav som stilles til barnehager. Idrettsbarnehagene har egen kokk som tilbereder tre måltider daglig, og sørger for at barn og ansatte får et variert og sunt kosthold i barnehagen. Vi arbeider etter visjonen "Vi skal skape en barnehage det stråler av" og håper å sette en ny standard for barnehagedrift i Norge.Fornebu Idrettsbarnehage Læringsverkstedet åpnet i august 2015 i et helt nytt og flott bygg på Fornebulandet. Det er nærhet til unike friområder som gir muligheter for mange spennende utflukter. Barnehagen har barn i alderen 0-6 år som er fordelt på 9 avdelinger.For mer informasjon se; www.idrettsbarnehage.no

Fornebu Idrettsbarnehage åpnet i august 2015 i et helt nytt og flott bygg på Fornebu. Uteområdet er solrikt og i umiddelbar nærhet til skog og sjø. Barnehagen består av 9 avdelinger fordelt på 4 storebarnsavdelinger og fem småbarnsavdelinger. I midten av barnehagen ligger hallen vår med rekvisitter til lek og utforskning. Jonas som er kokk i barnehagen, tilbereder tre måltider daglig og sørger for at barn og ansatte får i seg et godt og variert kosthold hver dag.

Som en av våre kollegaer vil du bli en del av et team som ønsker å være i utvikling. Vi er en konspetbarnehage med fokus på idrett, lek og bevegelse. Vi tror at barna lærer verden å kjenne gjennom kroppen og at tilstedeværende voksne er en forutsetning for barns mestring og bevegelsglede. Kjenner du deg igjen oppfordrer vi deg til å sende inn en søknad til oss.

Du vil i tillegg bli en del av et faglig nettverk bestående av flere barnehagelærere med fokus på kvalitet og kompetanseutveksling. Vi søker deg som gjerne bidrar med erfaringsutveksling, er løsningsorientert og tilstedeværende for både barn, foresatte og kollegaer.

Er du klar for nye utfordringer og vil være med på å satse på relasjonsarbeid og inkludering hvor alle barn skal oppleve at de er verdifulle, ser vi frem til å høre fra deg.

• Fagansvar. Ansvar for faglig kvalitet og utvikling for sin base
  • Personalansvar. Oppfølging og utvikling av kompetente og motiverte medarbeidere, og oppfølging av sykefravær.
  • Organisasjonsansvar. Bidra til en effektiv organisasjon, godt arbeidsmiljø og sterk kultur
  • Resultatansvar. Bidra til at arbeidsoppgavene utføres iht virksomhets - og styringsdokumenter
  • Legge til rette for et godt foreldresamarbeid
  • Være en del av et lederteam og medvirke til utviklingsarbeid og refleksjon

Kvalifikasjoner

• Godkjent utdannelse som barnehagelærer eller førskolelærer
  • Vi ønsker både nyutdannede og erfarne søkere velkommen

Personlige egenskaper

• Beslutte og iverksette handling. Tar raske og klare beslutninger. Tar ansvar for handlinger, prosjekter og medarbeidere. Tar initaitv, handler med selvtillitt og arbeider selvstendig.
  • Iverksetter og skaper aktivitet.
  • Planlegge og organisere. Setter klart definerte mål. Planlegger aktiviteter og prosjekter i god tid og tar høyde for endringer. Forvalter tiden effektivt. Identifiserer og organiserer ressurser som er nødvendige for å utføre oppgaver. Fører tilsyn med prestasjoner ift tidsfrister og milepæler.
  • Jobbe med mennesker. Viser interesse og forståelse for andre. Tilpasser seg teamet og bygger lagånd. Anerkjenner og belønner andres bidrag. Lytter, rådfører seg med andre og kommuniserer proaktivt. Støtter og bryr seg om andre. Utvikler og viser selvinnsikt.
  • Prestere og nå mål. Aksepterer og håndterer krevende mål med entusiasme. Arbeider hardt og legger ned ekstra tid når det er nødvendig. Identifiserer utviklingsstrategier for å nå mål og tar i bruk muligheter som foreligger for personlig utvikling og trening. Søker ansvar og innflytelse.
  • Levere resultater og møte kundeforventninger. Fokuserer på brukerbehov- og tilfredshet. Fører tilsyn med og setter høye krav til kvalitet og produktivitet. Arbeider på en ryddig, systematisk og metodisk måte. Oppnår mål og leverer iht. forventninger.

Vi tilbyr

• Intern veiledning gjennom individuelle veiledningsøkter og gruppeveiledning.
  • Eksterne kurs med blant annet Kari Pape.
  • Solide uteklær til eget bruk på jobb.
  • Samarbeid med Veiledningssenteret v/ Bærum Kommune.
  • Tett-På- Kvalitet i Bærumsbarnehagen med oppstart i 2022.

Søk på stillingen