Vil du bli vår kollega?

OSLO

Fagerborg menighet har solid erfaring med å drifte egen barnehage. Helt siden 1958 har menigheten hatt fokus på å prioritere tilbud og aktiviteter for de som er i begynnelsen av livet. Det var mange barneminner knyttet til glad slitasje på den over femti år gamle bygningen vår. Det hender at vi har en bestemor eller bestefar av dagens barnegruppe som selv har trått sine barnesko til og fra vår lille røde stue.

Vi er en avdelingsbarnehage med plass til 68 herlige barn fra 1-6 år, fordelt på to småbarn- og to storbarnsavdelinger. Barnehagen ligger i idylliske omgivelser på Fagerborg, med grøntarealer og Bayern (idretts- og lekeplass) som nærmeste nabo.

Barnehagens visjon et godt sted å være, leke og lære skal være synlig i hverdagen. Vi er opptatt av livsmestring og helse, som innebærer at barnas fysiske og psykiske helse skal fremmes i barnehagen. Vi ønsker at barnehagen skal være en god arena for vennskap.

Barnehagen har utvidet kristen formålsparagraf. Vi bruker god tid på markering av høytider, som innebærer blant annet feiring av jul og påske.

Ansatte trenger ikke selv å ha et kristent livssyn, men må kunne arbeide i samsvar med barnehagens praktisering av utvidet kristen formålsparagraf, og øvrige vedtekter.

Vi søker:

• Assistent i 100% stilling fra 01.08.22
  • Pedagogisk leder i 100% stilling fra 01.08.22

Kvalifikasjoner (for pedagogstillingen)

• Godkjent barnehagelærerutdanning/førskolelærerutdanning
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse

Arbeidsoppgaver (for pedagogstillingen)

• Ansvar for planlegging, organisering og gjennomføring av det pedagogisk opplegget
  • Gjennomføre foreldresamtaler og foreldremøter
  • Ansvar for tverrfaglig samarbeid med eksterne instanser

Personlige egenskaper

• Er tydelig, målrettet og handlingsdyktig
  • Evne til selvstendig arbeid, og samarbeid på avdeling og med barnehagen som helhet
  • Tar initiativ til utviklingsarbeid og nytenkning
  • Evne til å organisere og tilrettelegge for gode og innholdsrike barnehagedager
  • Har brennende engasjement for arbeid med barn
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• Et godt miljø med stor arbeidsglede
  • Dyktige og engasjerte medarbeidere
  • Medlemskap i KLP
  • 5 planleggingsdager
  • Konkurransedyktige på lønn etter kommunalt regulativ og ansiennitet
  • Nytt flott uteområde sommeren 2020
  • Barnehagen er sommerstengt hele juli

Ved spørsmål om stillingen

Kontakt Irén Aarstad, daglig leder, 22 36 85 90, 911 48 050 eller
Karianne Ljosland Dokkehaug, pedagogisk leder, 900 58 947

Kun kvalifiserte kandidater vil bli kontaktet.

Politiattest (ikke eldre enn tre måneder) må fremlegges før tiltredelse.

Søknad med CV og referanser (minimum to) sendes på e-post direkte til barnehagen (f.mbhg@online.no).

Søk på stillingen